Posts

Maandag 8 augustus 2022 - Van LA via Chicago en Brussel naar Alkmaar :-)

Vandaag is het dan zo ver, we verlaten de USA weer en gaan naar huis toe. In tegenstelling tot wat meestal het geval is voor een vertrek slaap ik heerlijk door de hele nacht en word ik gewekt door de wekker om 5:30. We hebben allemaal goed geslapen, maar helaas moeten we nu in actie komen.  We pakken de koffers nu definitief in en alle 3 koffers worden tot 23 kilo volgestouwd en de rest gaat in de handbagage. We ontbijten tussen alle bedrijven door op de kamer en proberen ook nog een ontbijtbox te scoren bij de receptie. Echter staan deze pas klaar vanaf 07:00. De koelbox samen met nog wat andere spullen laten we achter op de hotelkamer.  Om 6:50 zijn we er klaar voor om te vertrekken en check ik uit. Ik weet nog wat cookies en een paar appels te scoren bij de receptie.  Het is ongeveer 30 minuten rijden naar het vliegveld en we komen een klein beetje in de file terecht, maar het valt ons alles mee. Het is toch maandagochtend.  We moeten onze auto inleveren bij Hertz en op de een of an

Zondag7 augustus 2022 - Laatste dagje LA

En vandaag is dan de laatste (althans voor dit jaar ;-))volledige dag aangebroken in de USA! Het was wel erg grappig om in het hotel te eindigen waar we ook begonnen waren en af en toe denk je dan met weemoed terug aan toen we hier onze reis begonnen en alles nog voor ons hadden. Maar aan de andere kant....het is ook wel goed zo. We hebben een ontzettende mooie reis achter de rug, maar het steeds weer inpakken van je koffer, het rijden, de volle dagen en met z'n vieren op een hotelkamer maakt dat we ook weer verlangen naar ons huis. Gelukkig maar! Deze dag besluiten we het rustig aan te doen en we slapen uit tot een uur of negen. Jef en ik zijn echter al eerder wakker, maar Isabel en Jasper maken we toch maar wakker. We gaan ontbijten bij IHOP; daar hebben we de eerste ochtend ook ontbeten. De ober die ons toen hielp werkt er vandaag ook weer maar is niet degene die ons vandaag helpt. Het is wat oudere man, erg vriendelijk en het is een beetje aandoenlijk. Het zijn wel mooie geleg

Zaterdag 6 augustus - Universal Studios Hollywood in LA

Vandaag staat er weer een leuke dag op de planning; we gaan naar Universal Studio's! Ik heb gisteren in de auto kaartjes gekocht voor vandaag. Het park gaat om 09:00 open maar dat is best vroeg en het lukt ons niet vandaag om zo vroeg op te staan dat we als een van de eersten bij het park zijn. We ontbijten op de kamer en al met al zijn we om 09:15 bij Universal. Het was overigens maar een kwartiertje rijden vanaf ons hotel. Met tientallen gelijk worden we naar de parkeergarages geleid en rekenen we 30 dollar af.  In colonnes lopen we richting het park...dat belooft wat voor vandaag. Het is natuurlijk zaterdag; ik ben benieuwd of dat veel verschil maakt met een doordeweekse dag. Aan de andere kant.....we zullen het nooit weten.  Het is vandaag prachtig maar erg warm weer. Het wordt vandaag een graad of 36. Jasper heeft al snel spijt van het donkere shirt wat hij heeft aangetrokken.  Universal is een prachtig park, de aankleding is super mooi. Maar het is wel erg druk! We kunnen nie

Vrijdag 5 augustus 2022 - Van San Diego naar L.A.

Ik ben weer voor de wekker wakker en maak dan maar mijn blog van gisteren af. Om half acht ga ik douchen en we zitten om ca. 8:30 aan het ontbijt. Het is nu iets drukker rond dit tijdstip in de ontbijtruimte maar we hebben een tafeltje. Jasper maakt weer wafels voor ontbijt. Hij zal wel weer even moeten wennen thuis. Jef en Isabel eten eigenlijk hetzelfde als we ontbijt op de kamer nemen.....melk met cinnamon toastcrunch. Het verschil is alleen dat Jef nog een wafel eet en een bagel en yoghurt. Poeh, dat hij het wegkrijgt allemaal.  Als we het heerlijke zwembadje zien liggen buiten veranderen we onze plannen. We vertrekken nog niet na het ontbijt maar gaan maar eens bij het zwembad liggen! We hoeven toch pas om 11:00 uit te checken dus we kleden ons weer om en Jasper en Isabel plonsen in het water. Ik ga maar eens bekijken wat we vandaag allemaal willen en kunnen doen in San Diego en Jef probeert de eerste bladzijden in een boek te lezen. Dat lukt niet te lang....kijk maar.  Om half el

Donderdag 4 augustus 2022 - Seaworld San Diego

Vandaag gaan we naar Sea World! Ik ben zelf al vroeg wakker en schrijf dan maar mijn blog van de dag in Sedona. Dat moest ik nl. nog doen. Om 7:30 ga ik douchen en het is de lekkerste douche van de vakantie!  In dit hotel is gelukkig weer een ontbijtje inclusief en om iets voor half negen lopen we naar de ontbijtruimte bij de receptie. Het is hier gelukkig lang niet zo druk als in Page en ik vind dus gemakkelijk een tafeltje. We kunnen hier weer wafels maken, er is yoghurt, bagels, toast, muffins en het ontbijt is dus dik in orde hier.  Na het ontbijt maken we ons klaar voor vertrek naar Sea World en om 09:15 rijden we weg. We zijn dus ruim op tijd bij Sea World want het is maar 7 minuten rijden en het park gaat om 10:00 open.  We staan vlakbij de ingang en we gaan in de rij staan voor de entree. Om even voor tien mogen we het park in. We verwachten dat de rij bij de nieuwste achtbaan later vandaag heel druk zal zijn dus we willen deze achtbaan als eerste doen. We snellen na de ingang

Woensdag 3 augustus 2022 - Van Sedona naar San Diego

We hebben vandaag een lange reisdag voor de boeg. We rijden van Sedona naar San Diego en het voelt een beetje alsof de terugreis is begonnen. Mijn wekker gaat om 06:15 en gelukkig was ik net daarvoor al wakker geworden. Aan het bed ligt het zeker niet, want dat ligt heerlijk. Wat zullen Amerikanen soms onaangenaam verrast zijn over onze hotelbedden in Europa. Zelfs het goedkoopste motel heeft naar mijn mening een goed bed.  Ik ga douchen en om een uur of zeven maken we Isabel en Jasper wakker. Dat is geen feest haha, maar we hadden ze wel al gewaarschuwd gisteren uiteraard.  We pakken de spullen in en een simpele hotelkamer is makkelijker nalopen dan een heel huis waarin we in deze 2 nachten al heel wat uitgestald hebben. Maar het lukt en om 7:35 stappen we in de auto en checken we uit. Wij vinden Sedona echt een ontzettend mooi plaatsje met mooie natuur. Je kan je hier makkelijk een week vermaken. Het huisje wat we geboekt hadden is ook zeer goed bevallen.  Jef rijdt en zodra we de sn

Dinsdag 2 augustus 2022 - Sedona

Jef en ik staan om 07:15 op. De plek waar we de olie kunnen laten vervangen gaat om 08:00 open dus dat is het 1e doel van vandaag. Jef rijdt erheen en ik maak ontbijt voor mijzelf en Isabel en Jasper.  Hij kan gelukkig gelijk terecht, maar omdat de Toyota Sienna hartstikke nieuw is weten ze niet zo goed welke olie erin moet dus het levert een hoop overleg met collega's op. Uiteindelijk lukt het wel gelukkig, alleen ze krijgen de melding " visit your dealer" niet weg. Jef betaalt 101 dollar en hopelijk krijgen we dat terug van Hertz. Al met al is hij een uurtje bezig.  We gaan vandaag naar het Slide Rock State Park; een populair park omdat je daar van de rotsen kan glijden. Het is eigenlijk een natuurlijke wildwaterbaan a la Center Parcs. Ik heb vaak gelezen dat het afgesloten wordt vanwege de drukte dus we hebben wel wat haast vanmorgen om er te komen. Om 09:15 rijden we weg en het is een kwartiertje rijden.  Verwachtingsvol komen we aan bij Slide Rock State Park, maar h